لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ فَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

maksudnya;
"Kepunyaan Allah-lah segala apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hatimu atau kamu menyembunyikan, niscaya Allah akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatanmu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang dikehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu"

(Surah Al-Baqarah : 283)

Saturday, May 23, 2009

Sambutan Hari Guru PASTI Perak

YB Hj Anuar Sudin bergambar bersama Bendahari PASTI Perak Cikgu Rosli dan Pengerusi PASTI Kawasan Teluk Intan En Shamsuddin







Pemenang Pertandingan Memasak dan Gubahan






Tokoh Guru PASTI Perak


Tokoh Guru Cemerlang Kawasan Teluk Intan Puan Nor Asiah Binti Ahmad




Nyanyian Lagu Negaraku dan Lagu Rasmi PASTI








Puan Habsah Mabni sedang mendeklamasi sajak



Guru-guru PASTI Kawasan Teluk Intan YB Anuar dan Kepimpinan PASTI Perak


Tidak ada ulasan yang dapat saya buat kerana tidak dapat menghadirkan diri ke Majlis Sambutan hari Guru PASTI Peringkat Negeri Perak yang diadakan Di Dewan Perbandaran Teluk Intan kerana kurang sihat.

Hanya kamera yang sempat saya kirimkan untuk merakam detik-detik bersejarah bagi PASTI Teluk Intan yang telah berjaya menganjurkan sambutan yang cukup meriah ini.

Pada awalnya saya dimaklumkan sambutan Hari Guru ini akan dirasmikan oleh YAB Menteri Besar Yang SAH Ir Nizar Jamaluddin, tapi al-maklumlah dalam keadaan sekarang ni, atas kekacauan dan hari-biru yang dibuat oleh MB Haram J*&%H tu tak dapatlah kita bersama dengan YAB Nizar.

Majlis telah dirasmikan oleh ADUN Changkat Jong YB Anuar Sudin. Sebelum itu Usrah Perdana telah disampaikan oleh Ustaz Termizi Abdul Rahman.

0 comments:

Anwar Palu Gendang Perang menggempur Bagan Pinang.

Selepas Pakatan Rakyat berjaya mempertahankan kedudukannya dalam 8 dari 9 pilihanraya kecil pasca pru12 lalu, Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim membunyikan gendang perang menandakan bermulanya kempen menggempur Bagan Pinang.